Aanmeldinformatie voor professionals en verwijzers
Aanmelden bij of verwijzen naar inZet
Wil je een inwoner aanmelden bij inZet of iemand met een hulp- of adviesvraag aan ons doorverwijzen? Dat kan via het aanmeldformulier. Bellen kan ook via 079 888 77 70.
Team Toegang neemt vervolgens contact met jou of de inwoner op om een afspraak te maken om te kijken wat de best passende oplossing is bij de gestelde vraag of aangegeven advies- of ondersteuningsbehoefte. Op basis van gevraagde expertise maken wij een match tussen inwoner en een professional van inZet, als vast aanspreekpunt.
Zelf aanmelden
Inwoners kunnen zich ook zelf aanmelden. Bij de inlooplocaties verdeeld over 6 gebieden is iedereen op werkdagen van 9.00 tot 17.00 van harte welkom. Er zijn ook diverse spreekuren, bijvoorbeeld over financiën (Het Geldpunt) of over mantelzorgondersteuning.
Kennismaking
Inwoners die via een aanmelding bij inZet binnenkomen, krijgen binnen twee werkdagen een uitnodiging voor een kennismaking en intake in de eigen wijk, met een professional van Team Toegang. Dit gesprek vindt plaats bij een inlooplocatie, bij de inwoner thuis, digitaal, of (in overleg) op een andere plek.
Begeleiding
Als de hulpvraag over meerdere thema’s of leefgebieden gaat, stellen we samen met de inwoner of het gezin een leefplan op. Idealiter betrekken we hierbij ook de eigen sociale kring (vrienden, familie, buren, mantelzorgers). Elke inwoner heeft zelf de regie bij het opstellen van het leefplan en wordt ondersteund door een professional van inZet. Samen kijken wij wat iemand zelf kan en wat zelf lukt en welke ondersteuning er verder nodig is voor de specifieke hulpvraag/vragen die er liggen.