Hoe werken wij?

Inwoners kunnen met al hun vragen bij inZet terecht. Wij bieden één ingang voor alle vragen.
Waar kan je bij inZet op rekenen?

  • Wij denken en werken mee aan de oplossingen op maat, begeleiding of activiteiten die voor jou en/of jouw gezin passend zijn. 
  • inZet biedt één centrale ingang voor elke hulp-, ontwikkel- of ondersteuningsvraag zonder eerst te moeten uitzoeken waar je met jouw vragen (vaak meer dan één) terecht kunt
  • We werken bij inZet met professionals, ervaringsdeskundigen en vrijwilligers uit alle denkbare werkvelden, zodat jij sneller en makkelijker de ondersteuning en oplossingen vindt en krijgt die je nodig hebt.
  • Is er (extra) specialistische hulp nodig, dan zorgt inZet voor doorverwijzing of samenwerking met hulp- of zorgverleners in ons netwerk.  

Kort samengevat: Jouw vraag, onze inZet

  • Je loopt bij ons binnen of neemt contact op en stelt je vraag direct aan inZet of:
  • Jouw vraag komt bij ons binnen via de gemeente, jouw huisarts, een andere verwijzer, een zorgpartner in ons netwerk of jouw (pleeg)ouder of mantelzorger die voor jou hulp of advies zoekt
  • Wij gaan samen met jou en (eventueel) jouw directe omgeving aan de slag en helpen je zo snel mogelijk verder op weg
  • Je doet maar één keer jouw verhaal en inZet is jouw centrale ingang en aanspreekpunt voor antwoord en oplossingen op al jouw hulp- en ondersteuningsvragen. 
  • Ook als je vooral onder de mensen wilt zijn en actief wilt meedoen aan activiteiten in jouw wijk of stad ben je welkom bij inZet 

Positieve Gezondheid voorop!

Bij positieve gezondheid kijken we naar wat jij zou willen veranderen in jouw leven en ook naar wat jij goed kan. Niet naar wat niet meer lukt, maar wat er nog wèl kan. Voel je je gelukkig of juist eenzaam? Lukt het je om de dagelijkse dingen te doen, zoals het huishouden? Beleef je nog plezier aan je bezigheden? Wat is voor jou echt belangrijk? Wat zou je willen veranderen of leren? Samen kijken we naar al deze vragen. We onderzoeken hoe jij je kunt ontwikkelen aanpassen en eigen regie neemt bij problemen in het leven. 

Kwaliteit

inZet heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Het jaarlijks onderzoeken van de tevredenheid bij cliënten en deelnemers is daarom van groot belang. In oktober 2022 is dat voor het eerst onderzocht. Het vragen van feedback geeft inzicht in hoe onze dienstverlening wordt ervaren. Hiermee kan de kwaliteit continu worden verbeterd. Vind hier de belangrijkste uitkomsten van het clienttevredenheidsonderzoek. 
 

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning is onafhankelijke informatie, advies en ondersteuning voor inwoners. De cliëntondersteuners kunnen bemiddelen bij klachten en problemen met aanbieders/ indicatiestellers. Zij werken onafhankelijk van aanbieders en indicatiestellers.

Inwoners kunnen ondersteuning vragen op allerlei terreinen, zoals onderwijs, (jeugd)zorg, werk, inkomen, wonen en welzijn en is voor alle leeftijden. Inwoners kunnen cliëntondersteuning op elk moment aanvragen en de ondersteuning is gratis. 

Neem contact op met de cliëntondersteuner van Adviespunt Zorgbelang door te bellen naar 088 929 4160 of een mail te sturen naar ocozoetermeer@adviespuntzorgbelang.nl